Curs 2011-2012 P3
Aquest any l’alumnat de P3 ja tenim projecte!
Tot ha estat molt ràpid, a partir del conte d’en
Patufet, vam portar unes cols a les classes i SORPRESA!!!! A la classe de l’arbre, vam trobar un caragol,
això ens va agradar molt a tots!!
Al cap d’uns dies alguns xiquets de la classe
de la flor van portar caragols que havien trobat. Els vam estar mirant i ens
van agradar encara més.
Volíem conèixer més coses sobre els caragols,
hi hem decidit que en farem, el nostre projecte.
Vam estar parlant de que menjaven i vam sortir
al pati a buscar-los aliment.
I entre tots vam fer una troballa, les herbes
estaven plenes de caragols i els volíem
a la classe, així que els havíem de preparar un terrari per a poder viure. Hem preparat el terrari i els hem buscat
aliments entre tots.
Però l’endemà vam tindre una nova sorpresa, els caragols
han post ous!
Aquí us deixem algunes fotos de tot aquest procés.
This digital scrapbook customized with Smilebox
2. Què els agrada menjar als caragols?
Hem fet hipòtesis sobre que els agrada menjar
als caragols, a la conversa hem dit molts aliments.
-Arròs, tomata, col, enciam, macarrons,
truita...
Hem fet un experiment!
Vam agafar diversos pots amb un aliment
diferent i vam un posar un caragol en
cadascun dels recipients.
Al cap d’uns dies: vam anar a comprovar si els
havia agradat o no l’aliment.
Aquest és
el resultat:
tomata J col J
enciam J macarrons L
arròs J truita
L
Alguns ens vam sorprendre de que el caragol
menges arròs !!!
|
3. MURAL DEL NOSTRE PROJECTE
Per tal de tindre tota la informació del
nostre projecte, ben recollida, hem pensat de fer un mural.
Hem fet un caragol molt gran, amb ajuda d’un
projector. Hem resseguit en llapis el caragol i desprès l’hem pintat.
Hens ha quedat molt vistós.
4. DISSENYEM LA NOSTRA DISFRESSA
Arriba carnaval i ens hem de disfressar. Hem fet conversa de que ens podríem
disfressar i hem fet votacions.
Finalment ens disfressarem de CARAGOL.
Entre tots dissenyem
com volem que sigui la nostra disfressa.
Ha de tenir una
closca i unes banyes.
-
Però quantes banyes té un caragol?
-
Ho haurem de buscar per Internet.
Desprès de la cerca
descobrim que un caragol té quatre
banyes. Dues de llargues on hi ha els ulls i dues de mes curtes que li
serveixen per a tocar. També descobrim
que una part per la que s’arrossega que és el peu.
Un cop els dubtes
aclarits ens posem a treballar.
Com que la closca
del caragol té forma d’espiral, ens decidim a buscar formes d’espiral per tota
l’escola.
Treballem la
psicomotricitat fina fent espirals amb diferents materials (a la pissarra, al
pati, amb plastilina...).
Experimentem amb el
nostre cos i alguns materials al gimnàs.
6. DIFERENCIEM ELS CARAGOLS SEGONS SIGUIN DE TERRA O DE MAR.
Un company de la classe de la FLOR, ens ha portat a la classe uns caragols de mar. Els hem observat i tocat, i hem parlat de les diferencies que tenen amb els que nosaltres tenim al terrari.
Juguem amb els caragols i els classifiquem segons siguin de mar o de terra.
7. HI HA DIFERENTS TIPUS DE CARAGOLS?
Hem descobert que hi han caragols de molts tipus.
Els hem classificat segons siguin de mar o de terra.
També hem investigat els noms i hem fet una classificació
al mural del passadís.
8. EXPERIMENTEM: COM SE DESPLACEN ELS CARAGOLS?
Fem conversa sobre com és desplacen els
caragols i surten idees interessants. “- tan sols tenen un peu, aniran deixant petjadetes”,
“no deixaran una línia”. Llavors la
mestra i el mestre proposen fer un
experiment.
Despertem als caragols amb un esprai d’aigua i
els posem en aigua i una mica de colorant alimentari “safrà”, llavors deixem
anar els caragols sobre un fitxa de treball del projecte, d’aquesta manera, esbrinem
com és desplacen els caragols.
Sorpresa, alguns caragols s’han entretingut
menjant-se la fitxa. Vigilem!! Els caragols també és mengen els papers.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada